Remember the name

Ååå vilken känsla det var att rida idag! Danni var så fin och lyssnade väldigt bra. Bestämde mig redan från början att rida mycket galopparbete då Danni var väldigt pigg och frammot. Lika bra att andvända krutet liksom ;) När jag ridit fram och det kändes bra så tränade jag lite ökad - minskad trav och skritt för att få Danni med på noterna. Efter det började jag göra galoppfattningar på volterna. Danni svarade jättefint och bjöd på frammot men så fort hon trände sig innot petade jag på henne med spöt och det räckte för att hon skulle släppa efter. När galoppfattningarna satt övade vi på att galoppera runt på volterna utan att hon tryckte sig innot. Detta funkade väldigt bra och hon höll sig på mattan majoriteten av tiden. Efter det kunde vi galoppera runt spåret, öka och minska etc. helt utan problem.
 
Detta var verkligen en av de bästa lektionerna jag haft med Daniella måste jag säga. Man får verkligen rida för att komma dit men när det klickar... den känslan är overdelig. Hoppas verkligen att det går lika bra nästa lektion. Ska försöka rida likadant då. Vem vet, snart kanske vi vågar på oss ut på en liten dressyrtävling ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0